Een nieuw avontuur! - Reisverslag uit Amsterdam-Zuidoost, Nederland van Esther Visser - WaarBenJij.nu Een nieuw avontuur! - Reisverslag uit Amsterdam-Zuidoost, Nederland van Esther Visser - WaarBenJij.nu

Een nieuw avontuur!

Door: Esther

Blijf op de hoogte en volg Esther

23 Maart 2014 | Nederland, Amsterdam-Zuidoost

Dag lieve vrienden, familie en ander gespuis,

Het is weer zo ver! Mijn backpack staat klaar naast mijn bed met de Planet er bovenop prijkend, de malariapillen hebben in grote getale hun weg naar mijn toilettas gevonden en overal zwerven zomerse kledingstukken; ik ga op reis!

Na mijn reizen naar Burkina Faso en Vietnam en mijn studie Psychobiologie, begon het toch weer te kriebelen en te borrelen: Het bloed kruipt waar het niet gaan kan. Na Tjerkgaast is nu ook het meest exotische deel van Amsterdam niet ver genoeg meer en is het tijd voor een nieuw avontuur in de Mekong delta: van Zuid Oost Amsterdam naar Zuid Oost Azië, om te backpacken en les te geven.

Aanstaande dinsdag vertrek ik voor vier fantastische maanden, samen met studievriendin Marleen, naar Thailand. Daar zullen we eerst drie weken rondtrekken, om vervolgens naar buurland Cambodja te gaan. In Siem Reap, een van de grootste steden van het land, gaan we lesgeven op een middelbare school, in de vakken Engels en Biologie. Via de Australische vrijwilligersorganisatie About Asia (www.aboutasiaschools.org), zijn we van plan om ons steentje bij te dragen en hoop ik uit te vinden of ik later misschien toch voor de klas wil staan. Vervolgens zullen Marleen en mijn wegen scheiden, terwijl Marleen verder reist naar Vietnam, zal Allard mij komen opzoeken en gaan wij samen een rondreis door Laos maken!

Morgen zal ik trachten de enorme stapel spullen die in de loop van de afgelopen weken verzameld zijn en nu nog naast mijn backpack staan, er in te proppen. Ook zal ik de lekkere dropjes en stroopwafels die ik gisteren op mijn afscheidsborrel gekregen heb meenemen, voor de 'Ik-hou-van-Holland' momentjes! De laatste dagen leef ik op een dieet van louter (pinda)kaas, drop, hagelslag en kroketten, dus die komen me bijna m'n neus uit. Ben ik er voor de komende vier maanden klaar mee ;)

Ik heb ontzettend veel zin om weer nieuwe stukken van deze prachtige aarde te ontdekken, en hoop jullie via deze blog een beetje op de hoogte te houden van mijn fratsen aldaar. Ik hoor ook graag hoe het jullie hier in Nederland vergaat, het antwoord op de brandende vraag wie de nieuwe trainer van Heerenveen wordt en of Tim ooit terug gevonden wordt in de soap der soaps.

Liefs uit Amsterdam,
Esther

  • 23 Maart 2014 - 17:21

    Marrit:

    Ik sjoch der no al nei út om dyn moaie ferhalen te lêse! Super folle plesier, en ik hâld dy yn 'e gaten!

  • 23 Maart 2014 - 18:02

    Kyra Franck:

    Gaaf Esther, veel plezier! :)

  • 23 Maart 2014 - 19:06

    Annigje:

    Y
    wy gean dy wer foalgje. Goeie reis!

  • 24 Maart 2014 - 07:08

    Geeske:

    Hoi Esther, een hele fijne tijd toegewenst. En erg leuk om straks al je verhalen te lezen. Goede reis!!

  • 24 Maart 2014 - 22:03

    Mem:

    Goeie reis faam, geniet er fan. Ik hoop dast gau tiid hast om in moai reisferslach te skriuwen xx

  • 27 Maart 2014 - 21:30

    Anke:

    Hee Esther,

    Superstoer hoor! Geniet van alle avonturen. Leuk dat we je weer kunnen volgen!!!

    Groeten,
    Anke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Esther

Actief sinds 06 Aug. 2009
Verslag gelezen: 352
Totaal aantal bezoekers 50735

Voorgaande reizen:

25 Maart 2014 - 21 Juli 2014

Zuid Oost Azië

13 Augustus 2010 - 30 Augustus 2010

Reis naar Quy Hoá in Vietnam

12 September 2009 - 04 Januari 2010

Reis naar Burkina Faso

Landen bezocht: