We've changed their lives - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Esther Visser - WaarBenJij.nu We've changed their lives - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Esther Visser - WaarBenJij.nu

We've changed their lives

Door: Esther

Blijf op de hoogte en volg Esther

07 September 2010 | Nederland, Amsterdam

Bah. Een echte Hollandse, grijze en erg natte dag.
Vandaag heb ik eindelijk tijd gevonden om weer wat te schrijven over Vietnam. Een week en een dag ben ik nu terug, en sindsdien is alles in sneltreinvaart gegaan. Maandagochtend, na een beetje vertraging her en der, geland op Schiphol, waarna ik meteen door moest naar Amstelveen om mijn huurcontract te ondertekenen. Die avond ben ik verhuisd naar Amsterdam, want de dag daarna begon voor mij de Intreeweek van de UvA. Aansluitend was de St Nykster Merke.
Zo vlogen de dagen voorbij, en heb ik het gevoel dat de achtbaan nu eindelijk een beetje tot stilstand komt. En hoe meer rust ik krijg, hoe meer ik Vietnam mis. De geuren, de kleuren en de mensen.
Als ik terug denk aan de talloze potjes domino, zweetdruppels overal en nergens, Hien's grappen, Pocahontas' zwangerschap, het geklieder met verfkwasten, 'ons' lied zingen voor de bejaarden terwijl ik probeerde de tranen in hun buisjes te houden, de strakke dansmoves van assistenten, een ontzettend liefdevolle knuffel van een meisje uit het dorp, de telefoontjes van de slager en mijn haarspeld die nu in Thuan's haar zit, kan ik de brede glimlach die nu op mijn gezicht prijkt, niet weghalen. Al die fijne herinneringen.

Ik merk dat ik door dit te schrijven, een beetje weemoedig word. Ik heb heimwee. Heimwee naar Vietnam. Het Curve shirt kan weer aan! Steeds weer heb ik de neiging om "ons" liedje te neuriën. Voor het lied dat Hedda en ik hebben geschreven op 'Schouder aan Schouder' van Guus Meeuwis en Marco Borsato, lees de blog van Annemieke.

We hebben een prachtige tijd gehad. Intensief, soms zwaar maar o zo geweldig. Ik ben ontzettend blij dat ik dit mee heb mogen maken, en hoop dat ik veel geld in kan zamelen voor de mensen in Quy Hoa. Ze hebben het nodig.

http://www.leprastichting.nl/actie/Profiel/29/Esther

Liefs,

Esther

  • 07 September 2010 - 15:57

    Esmee:

    Wat fijn en mooi geschreven Esther.. Het gevoel komt weer helemaal boven en ik krijg er weer een glimlach op mijn gezicht van.. Ben je er ook bij 5 november?! :-)

    Liefs, X

  • 07 September 2010 - 17:01

    Amanda:

    Hej Esther
    Hast dyn reis moai beskruiwn
    Troch al jim ferehalen ha ik toch ik gefoel dat ik der ek in bietsje by wie.
    No mar goed aksje fiere foar de leprastichting en Vietnam sil dyn hiele libben by dy bluiwe.

    x Amanda

  • 09 September 2010 - 10:35

    Jan Pulles:

    Hoi Esther,

    Op Skarsterlannieuws heb ik je uitgebreide verslag gelezen. Dit avontuur was inderdaad echt iets wat bij jou past. En gezellig omgaan c.q. praten kun je met iedereen. Veel succes in Amsterdam. Jan Pulles

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Esther

Actief sinds 06 Aug. 2009
Verslag gelezen: 1192
Totaal aantal bezoekers 50763

Voorgaande reizen:

25 Maart 2014 - 21 Juli 2014

Zuid Oost Azië

13 Augustus 2010 - 30 Augustus 2010

Reis naar Quy Hoá in Vietnam

12 September 2009 - 04 Januari 2010

Reis naar Burkina Faso

Landen bezocht: