Nog 4 nachtjes - Reisverslag uit Tjerkgaast, Nederland van Esther Visser - WaarBenJij.nu Nog 4 nachtjes - Reisverslag uit Tjerkgaast, Nederland van Esther Visser - WaarBenJij.nu

Nog 4 nachtjes

Door: Esther

Blijf op de hoogte en volg Esther

08 September 2009 | Nederland, Tjerkgaast

Hallo!

Het afscheidsfeestje is geweest, de negerzoenen in ontvangst genomen, foto's van vrienden en familieleden besteld (dat schijnen de Burkinabé op prijs te stellen), alle vaccinaties gehad, de tickets liggen uitgeprint naast me, en nog maar 4 nachtjes en ik zal vertrekken naar Ouagadougou. Best spannend moet ik eerlijk zeggen, zelfs voor een koele kikker, een titel die eenieder mij toebedeelt. Vanaf Schiphol zal ik naar Casablanca vliegen, waar ik zal 6 uurtjes kan genieten van de Marokkaanse cultuur, om vervolgens voor nog eens drieënhalf uur in het vliegtuig te stappen en dan te landen in Ouagadougou. Prachtige naam, is het niet?

Tot nu toe gaan alle voorbereidingen prima, zelfs mijn visumaanvraag in het Frans is geslaagd, en ik heb geen TBC of andere enge ziektes!
Ook heb ik afgelopen week gehoord waar ik geplaatst word. Ik zal in een gezin terecht komen, met de volgende indeling; vader, moeder, kind, en de tante met 2 kinderen. Super leuk dus. Wie weet kan ik nog voor voetbaltalentenscout gaan spelen!
Dit was niet het enige goede nieuws, ik ga namelijk werken in een ziekenhuisje! :D Euforie alom. Joehoeee!
Wat ik ook erg fijn vind, is dat een ander Nederlands meisje, Bo, in datzelfde ziekenhuisje komt te werken. Kunnen we af en toe toch nog Nederlands spreken..

Morgen zal ik beginnen met het inpakken van mijn backpack, of beter gezegd, het dingen weglaten uit mijn backpack. Wish me luck!

Mijn volgende bericht komt waarschijnlijk vanuit Ouagadougou, dus tot dan.

Liefs,
Esther.


  • 09 September 2009 - 06:39

    Geart Hiemstra:

    Heey Esther,,

    Vanuit Groningen wens ik je veel suc6 en natuurlijk ook veel plezier.. ik zal zo nu en dan es je site in de gaten houden..

    Groetjes Geart

  • 09 September 2009 - 14:36

    Annigje:

    Hoi Esther,

    Wij hopen dat je een hele fijne reis mag hebben. Enne... wat wij als oudere horen te zeggen: "voorzichtig an" ;-)

    Groetjes van ons allemaal vanuit Heerenveen

  • 10 September 2009 - 08:17

    Frans K:

    Jo girl, veel succes en sterkte en alles in Burkina toghh.
    Maak er heel wat beter!

    x Frans ;)

  • 10 September 2009 - 10:21

    Jenny:

    ik mis je nu al :O

  • 10 September 2009 - 14:07

    Geeske:

    Heel veel succes in het verre Afrika.
    Tot morgen (scannen)

    Groetjes Geeske

  • 11 September 2009 - 20:49

    Mem:

    Hoi Esther,

    Hele goeie reis tawinske en heel veel plezier in het verre Afrika.
    Ik vind het vet dapper van je!!!!

    Dikke tút van mem

  • 13 September 2009 - 11:43

    Anke:

    Hee Esther,

    Hoorde net fan dyn Mem dat je veilig aangekomen bent. Nu de bagage nog....
    Zet 'm op en we zijn heel benieuwd hoe het met je gaat.
    Heel veel groetjes uit Wirdum.

  • 13 September 2009 - 12:11

    Hermania & Kids:

    Beste Esther,

    Even een berichtje van ons.
    Inmiddels ben je in Ouagadougou aangekomen. We zullen je berichtjes regelmatig gaan lezen. En natuurlijk iets terugschrijven. We zijn erg benieuwd naar je werkzaamheden in het plaatselijke ziekenhuisje...
    Heel veel succes!

    Groetnis, Hermania & kids

  • 13 September 2009 - 17:23

    Ilse.....:):

    Hee Esther..

    Je zit nu volgens mij al in Ouagadougou.
    Wij in koud koud nederland..:(
    Veel plezier verder..

    Xx Uit Heerenveen xX

  • 13 September 2009 - 18:04

    Karin:

    Hee lieve Es,

    Hoe is het daar??
    Ik hoorde net van mem dat je weer een nieuwe Sim hebt!=)
    Heerenveen was gister echt gaaf, wel vet jammer dat ze hebben verloren, ze waren echt beter!
    Ik heb volgens mij jouw grote vriend wel gezien, alleen ik weet het niet zeker!
    Ik mis je nu al een beetje haha=p

    Daaaaag xxx vanuit het altijd koude kikkerlandje!

  • 14 September 2009 - 09:42

    Ineke:

    Hey Esther
    Dyn mem is op e koffie wist!We he even lekker bijpraten.En natuurlijk even oer dy kletst!kjerde dat dyn bagage dr nog net wie?khoop dat t gauw wer teruchte komt.khoop dast der een mooie tiid hest esther!Geniet ervan,mar dat lukt vast.Groetsjes ut sleat.

  • 14 September 2009 - 13:57

    Tryntsje B:

    Toppertje, hoe is it? Bin benijd!

    Leafs út Fryslân

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Tjerkgaast

Reis naar Burkina Faso

Recente Reisverslagen:

23 December 2009

Oost, west..

20 December 2009

Au Revoir L'Afrique

14 December 2009

Don't worry, I'll be back in a week

07 December 2009

Zwarte pieten in Ouagadougou

01 December 2009

Time flies when you're having fun
Esther

Actief sinds 06 Aug. 2009
Verslag gelezen: 177
Totaal aantal bezoekers 50753

Voorgaande reizen:

25 Maart 2014 - 21 Juli 2014

Zuid Oost Azië

13 Augustus 2010 - 30 Augustus 2010

Reis naar Quy Hoá in Vietnam

12 September 2009 - 04 Januari 2010

Reis naar Burkina Faso

Landen bezocht: